mykmu.net

Tuesday 7 August 2012

HOT !!! UNISEL TIDAK PULANGKAN SEMULA WANG HEMAT DIRI PELAJAR YANG TELAH TAMAT BELAJAR





1. MH merupakan bekas pelajar UNISEL dalam jurusan Bioteknologi bagi sessi Dis 2004 - 2007 dan berkonvokesyen pada 2008. Ini bermakna penulis berdaftar di UNISEL pada era negeri Selangor dibawah pemerintahan BN dan berkonvo pada era negeri Selangor dibawah pemerintahan PKR.

2. Seperti biasa semasa mendaftaran ada berbagai yuran yang perlu dijelaskan. Antaranya ialah WANG HEMAT DIRI. Wang Hemat Diri ialah wang cagaran diri dimana pelajar berjanji akan belajar bersungguh-sungguh sehingga bergraduan dan wang tersebut akan dikembalikan sekiranya berjaya menamatkan pelajaran disesebuah institusi pengajian tinggi (IPT). Ini merupakan satu standard praktis dimana-mana instutisi pengajian tinggi di Malaysia.

Bukti yang UNISEL akan mengembalikan semula Wang Hemat Diri


3. Apabila tiba masa untuk bergraduat MH bertanya kepada Pejabat Bendahari mengenai Wang Hemat Diri yang akan dikembalikan apabila pelajar bergraduat. Dengan selamba jaa pegawai kat Pejabat Bendari UNISEL Shah Alam bagi tau yang Wang Hemat Diri pelajar telah dimasukkan ke dalam tabung alumni (entah ya entah tidak)

4. Tanpa pekeliling pemberitahuan, tanpa keizinan pelajar UNISEL telah memasukan duit ini kedalam tabung alumni. Ini merupakan satu pecah amanah. Memang laa jumlah duit tu tak banyak, RM 200 ja sorang. Kalau dah sorang RM 200 gamak-gamak kalau dah jumlah pelajar yang bergraduat 5000 orang dah berapa duit tu yer? 

5. Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:

“Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.

6. UNISEL pernah berjanji untuk memulangkan balik Wang Hemat Diri kami. Sampai masanya rejim PKR Selangor tidak memulangkannya semuala...

7. Adakan ini janji ditepati atau janji ditaburi ??





1 comment: