mykmu.net

Wednesday 1 August 2012

BILA BARACK OBAMA MENIRU SLOGAN NAJIB RAZAK








1. DUNIA tahu, semua orang tahu yang perkhidmatan Presiden Barack Obama sebagai Ketua Negara Amerika Syarikat akan tamat tahun ini dan mengikut perlembagaan Amerika Syarikat, beliau layak untuk bertanding bagi sepenggal lagi.

2. Tidak hairan kenapa persaingan merebut jawatan tersebut antara Obama dengan calon Republikan, Mitt Romney begitu hebat berlangsung sekarang.

Tapi ada seperkara yang menarik.



3. Sementara Romney hebat menjaja kelebihannya sebagai calon Presiden di kalangan pelobi yahudi, termasuk mengiktiraf Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel, Obama pula melancarkan kempen dengan tema “Promises Kept” atau dalam bahasa Melayunya “Janji Ditepati”.

Macam pernah dengar tapi dimana?

4. Begitulah hebatnya slogan Perdana Menteri Malaysia ini, merangkap Presiden UMNO dan Pengerusi BN, sehinggakan slogan yang dipilih pun sama, serupa.

Dahsyat tak dahsyat, Anwar ada? Nik Aziz ada?

5. Ironinya, sementara kempen Obama serupa dengan kempen Najib, kempen Romney pula hampir serupa yang dilancarkan Anwar Ibrahim tapi yang sedikit berbeza ialah Anwar berikrar untuk melindungi keselamatan Israel.

6. Adakah semua ini terjadi secara kebetulan?  Itu adalah antara hujah menarik untuk kita sama-sama debatkan.

7. Tapi yang lebih menarik lagi ialah, slogan Obama ini menunjukkan bahawa konsep Janji Ditepati ini diterima pakai di seluruh dunia dan diiktiraf mampu menarik sokongan rakyat.  Kalau tidak, macam mana Presiden negara kuasa besar seperti Obama pun menggunakannya?






8. Jangan kata Obama, Islam pun menganjurkan kepada menepati janji atau masuk dalam golongan munafik.

9. Yang Pakatan haram beria-ia menafikan itu kenapa?  Penulis tak nampak penjelasan lain, melainkan sebab mereka tidak menunaikan janji pilihanraya terdahulu, dah sibuk-sibuk nak membuat janji baru.

Itu saja sebabnya.  Tak nampak yang lain dah.

SUMBER: MYKMU.NET 

No comments:

Post a Comment