mykmu.net

Sunday 24 February 2013

FATWA BERI MAKAN AYAM DAN LEMBU: NIK AZIZ KINI TERPERANGKAP DALAM FATWANYA SENDIRI


Nik Aziz memfatwakan semua jenis bantuan Kerajaan kepada rakyat umpama memberi makanan kepada ayam dan lembu. Gambar menunjukan Nik Aziz sedang memberi bantuan aka rasuah kepada pengundi. Adakah penerima bantuan  Nik Aziz juga tergolong dalam golongan yang difatwakan beliau sendiri ??



1. Baru-baru ini Nik Aziz telah keluarkan fatwa baru. Dia berfatwa mengatakan penerima BR1M seperti member makan ayam dan lembu. Ini bermakna setiap bantuan daripada Kerajaan Persekutuan kepada rakyat ibarat memberi makan kepada ayam dan lembu



2. Nampaknya Nik Aziz dah lupa Kerjaan PAS Kelantan juga pernah menerima bantuan kewangan daripada Kerajaan Persekutuan berjumlah 5.3 Billion menerusi Rancangan Malaysia ke 10 selama 2 tahun. Fakta Bantuan kewangan ini di perolehi daripada Unit Perancang Ekonomi (EPU) Jabatan Perdana Menteri.



3. Kerajaan PAS Kelantan juga menerima bantuan  Kerajaan Persekutuan untuk sebanyak RM600 juta dalam bentuk pinjaman tanpa faedah  dan RM 213 juta untuk menaik taraf loji air diseluruh negeri Kelantan.



4. Seperti yang diketahui Nik Aziz jugak pernah dimasukkan ke wad hospital untuk menerima rawatan pelbagai jenis penyakit.


  
5. Sudah terang lagi bersuluh, bukankah semua ini bantuan  Kerajaan Persekutuan kepada Kerajaan PAS Kelantan? Mengikut fatwa terbaru Nik Aziz sesiapa yang menerima bantuan BR1M daripada Kerajaan Persekutuan adalah umpama memberi makanan kepada haiwan seperti ayam dan jugak lembu. Fatwa terbaru Nik Aziz ini meliputi seluruh bantuan Kerajaan Persekutuan kepada rakyat Malaysia.

6. Kalau ikut fatwa Nik Aziz, ini bermakna Nik Aziz sendiri dan Kerajaan PAS Kelantan juga adalah ayam dan lembu kerana menerima bantuan daripada  Kerajaan Persekutuan. Nampaknya Nik Aziz dan Kerajaan PAS Kelantan telah tertelan kahak hijau depa sendiri. Amacam  Pok Nik? Sedap ker kahak hijau sendiri?


No comments:

Post a Comment