mykmu.net

Sunday 22 September 2013

BEZA ZUHUD YB DATO' AHMAD MAZLAN DAN PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG LAIN



Cuba pembaca sekelian bandingkan dua pemimpin pembangkang ni... makan kononnya zuhud tapi menunjuk kat orang. Dan CUBA bandingkan dengan seorang lagi pemimpin yang gambarnya dibawah... sapa yang agaknya lebih zuhud. Beza antara pemimpin pembangkang zuhud dengan pemimpin BN yang zuhud. Pembangkang zuhud menunjuk, YB Ahmad Maslan makan nasik bungkus pun tak menunjuk2.... yang mana lebih zuhud ??





3 comments:

  1. apa makna zuhud?
    apa tugas pemimpin?

    heran, tempat makan sesederhana ini pun dipermasalahkan, kenapa tak permasalahkan pemimpin2 BN yang pergi luar negara makan mewah2? kalau macam tu, zuhud atau tidak? (kalau faham apa itu zuhud, rasanya saudara takkan post benda ni~)

    ReplyDelete
  2. Semua orang ada hak untuk memberikan pendapat...cuma isunya disini ialah janganlah memperbesarkan bab2 yang dikatakan sebagai zuhud dsb seperti makan nasi bungkus dan kenduri-kendara tetapi tanggungjawab sebenar terhadap pencapaian tugas sebagai pemimpin Negeri hanyalah bersifar retorik semata-mata...zuhud atau tidak hanya Allah swt yang Maha Mengetahui...

    ReplyDelete
  3. Satu lagi fakta yang mungkin benar ialah aku rasa Nik Aziz dan LGE tak pernah jamu tetamu dari dalam atau luar negeri hanya dengan nasi bungkus dan kuah taruh atas....so komen saudara 'abduH kurang sesuai kerana jika pemimpin BN atau kerajaan keluar negara atas tugas rasmi dan dijamu secara formal ianya adalan satu kebiasaan dan tidak tepat dikatakan sebagai bermewah dan sebagainya. Biarlah kita melontarkan pendapat secara adil dari berprasangka buruk terhadap pemimpin kerajaan pusat yang tentunya lebih sibuk dan banyak menggalas tanggungjawab mentadbir negara dari pemimpin2 negeri yang hanya banyak beretorik, mengada-ngada dan berceramah politik tak mengira masa. Pemimpin dilantik untuk bekerja dan bukan untuk dok "nganga saja"!!!

    ReplyDelete