mykmu.net

Tuesday, 16 April 2013

MEMPERKENALKAN DR. ZAKI ZAMANI BIN ABD RASHID - CALON BARISAN NASIONAL P.010 KUALA KEDAH





Calon Parlimen bagi Pilihanraya Umum ke- 13 (PRU13)

Parti: Barisan Nasional (BN)


Parlimen: Kuala Kedah (P.010)


"UNDILAH BARISAN NASIONAL"
"BN Menang KEDAH Senang"



LATAR BELAKANG PENDIDIKAN

• Sekolah Rendah Kebangsaan Iskandar, Alor Setar Kedah (Tahun Satu-Enam) 

Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) 1989 : 5A

• Kolej Sultan Abdul Hamid, Alor Setar, Kedah (Tingkatan Satu-Tiga)
Sijil Rendah Pelajaran (SRP) 1992 : 8A1
Pemenang Pingat Perak Raja Muda Kedah untuk Anugerah Pelajar Terbaik SRP 1992

• Maktab Rendah Sains MARA, Taiping, Perak (Tingkatan Empat-Lima)
Program Khas Pendidikan MARA (PKP)
Menerima Sijil Penghormatan Pengetua setiap semester
PNGK 1993/1994 : 3.51
Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 1994 : Pangkat 1 Aggregat 8 (8A)

• Matrikulasi Sains Ekspres Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) (1995-1996):

• National University of Ireland Galway, Republic of Ireland (1996-2002)
Lulus Ijazah Perubatan M.B.,BCh.,B.A.O (Ireland) pada 5 Disember 2002

• Lulus Part 1 Membership Royal College of Physician (MRCP) United Kingdom pada 3 Jun 2011


• Lulus Part 2 (written) Membership Royal College of Physician (MRCP) United Kingdom pada 14 Januari 2013
.










Favorite Quotations
"I am not bound to win, but I am bound to be true. I am not bound to succeed, but I am bound to live by the light that I have. I must stand with anybody that stands right, and stand with him while he is right, and part with him when he goes wrong." - Abraham Lincoln.


Aktiviti Dalam NGO

Sukarelawan Rakan Muda Negeri Kedah 2003

Pengasas dan Pengerusi Persatuan Belia Wawasan Muda Kuala Kedah (WADAH) 2003-2009

Penolong Setiausaha, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Negeri Kedah Tahun 2011 

Timbalan Yang Dipertua, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Kuala Kedah sejak 2009-2011

Yang Dipertua Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Cawangan Kuala Kedah sejak 2012

Naib Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Negeri Kedah sejak 2012

Pengerusi Biro Akademik Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Negeri Kedah sejak 2012

Setiausaha Sekretariat Anak Muda Kuala Kedah (Gabungan 10 NGO Belia dalam Parlimen Kuala Kedah) sejak 2011

Ahli Jawatankuasa Persatuan Diabetes Malaysia Cawangan Negeri Kedah (2006-2008)

Pengerusi Biro Latihan, Persatuan Diabetes Malaysia Cawangan Negeri Kedah (2006-2008)

Ahli Jawatankuasa Persatuan Diabetes Malaysia Daerah Kota Setar (2006-2007)
Naib Pengerusi Persatuan Diabetes Malaysia Daerah Kota Setar (2007-2008)

KEGIATAN POLITIK

Ahli UMNO Cawangan Kampung Komplek sejak 1996

Setiausaha Jawatankuasa Daerah Mengundi Kampung Tengah, DUN Kubang Rotan ketika Pilihanraya Umum ke-11 tahun 2004

Penceramah Barisan Nasional ketika kempen Pilihanraya Umum ke-12 tahun 2008
Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Kedah 2008-2011

Pengerusi Biro Pembangunan Insan, UMNO Bahagian Kuala Kedah 2008-2011
Ketua Pemuda UMNO Cawangan Kampung Komplek, Bahagian Kuala Kedah sejak 2009

Ketua Pasukan Saringan Kesihatan (PASAK) Parlimen Kuala Kedah
- PASAK dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Sri Najib bin Tun Abd Razak pada 15 Julai 2010

Memenangi tempat kedua dalam Pemilihan G7 UMNO Bahagian Kuala Kedah pada tahun 2010 dan 2011

Memenangi tempat pertama dalam Pemilihan G7 UMNO Bahagian Kuala Kedah pada tahun 2012 dengan jumlah undi tertinggi dalam sejarah dengan 510 undi






9 comments:

  1. Tahniah Dr. Zaki semuga boleh menolong Dato' Mukhriz!

    Cuma itu pun kalau lah BN menang, sebab mengikut flavour org Kedah barisan calun BN ini semacam kena tipu dari PM Najib! Mana tidaknya? Semua 90% org lama KORUP Kedah! Mana ada org Baru? Cuma Dr. Zaki sorang saja. Yg lain bukan Baru ttp SECONDHAND yg terREJECT di PRU12 dulu.

    PM Najib ingat org Kedah banggang ka? Org Kedah yg lama perang dgn SIAM tau beratus tahun, bukan cubaaaan ttp betul betul! Kalau tak tok nek kita SYAHID, seluruh MALAYA ni nak masuk Budha jadi SIAM, wahai PM Najib ooooooooi.

    PM Najib dgn geng Khairy Jamaludin sengaja pilih geng dia majority jadi calun BN Kedah. Jadi kalau BN menang pun Mukriz jadi MB tak dak sokongan dari EXCO KORUP & BAHLUL & KAKI ZINA semacam org PAS juga!

    PM Najib DAYUS tak berani tukar 100% calun Kedah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun x suka bn brader..tp hang mmg kene check keturunan..kot2 hang ni anak zina betoi

      Delete
  2. Mustaqim hang ni mcm dajjai ja masuk keluaq bloq UMNO buat ayat cucuk2? Hang ni anak tk kerja lain ka? Kecewa sbb xboleh jd calon kaa atau hang ni anjing PR? Org BN pakat2 smgt dan puaih hati dgn calon2 terbaik, Jgn duk tuduh org zina.. aku takut hang tu anak zina.. cuba check balik ketrunan hang bongok oii.. celaka org mcm hang ni tk gheja buat pelaga sana sini. Perangai MUNAFIK!

    ReplyDelete
  3. Saya merupakan anak jati kuala kedah yang berkerja diluar,tetapi akan balik mengundi di Kuala Kedah pada setiap PRU. Kalau tak salah saya.....ni anak arwah haji rashid tuan punya esso kuala kedah batu 6. Masih segar dalam ingatan saya, bapa beliau amat baik orangnya dan suka menolong orang kuala kedah yang dalam kesusahan..bapa beliau juga rapat dengan masyarakat nelayan dikuala kedah. Dulu sebut saja Hj. Rashid boleh dikatakan semua orang kuala kedah kenai. Generasi baru sekarang yang tak kenai sapa itu haji rashid, bolehlah bertanya pada orang tua masing-masing. Saya harap Dr. Zaki akan dapat menurut jejak bapa beliau menjadi insan yang suka menolong orang serta mudah didekati dari pelbagai lapisan masyarakat. Saya menyeru masyarakat Kuala Kedah berilah peluang untuk beliau berkhidmat dahulu untuk membuktikan bahawa beliau mampu 'menjaga' kuala kedah dengan baik. Saya akan sokong Dr. Zaki dalam PRU kali ini.

    ReplyDelete
  4. Sy pun membesar dgn kisah2 kebaikan arwah ayah dr. Zaki
    Arwah ayahnya sgt baik.sgt disebut namanya
    Ditangisi pemergian ayahnya
    Ibunya jgak sgt baik orgnya
    Saya pernah bersama dr zaki dalam WADAH
    Sekejap.beliau seorg yg sgt rajin.mesra dan bnyk buat program utk belia. Dr zaki anak jati kuala kedah. Patut diberi peluang menjd wakil rakyat.tambahan pula dia senior saya di Kolej Sultan Abdul Hamid. Saya dan keluarga terdekat pasti undi dr zaki.memang beliau calon yg layak berhadapan dgn dr Azmam yg agak sinonim dgn penduduk kuala kedah.tp rasanya bkn asal kuala kedah. Kalau pengundi undi berdasarkan calon
    Dr zaki ada peluang
    Tapi kalau fanatik parti. Berat cabaran untuk dr zaki hadapi. Apepum cuba setakat yang mampu utk kempen bg dr zaki nanti

    ReplyDelete
  5. Dr Azman Ismail berasal dari Titi Gajah...

    ReplyDelete
  6. owhh..ank Arwah Haji Rashid yg mati dibunuh kat taman nuri dulu ropanya..pak menakan dr zaki che ket dok blkg umah saya dulu..

    ReplyDelete
  7. Geng...sya dri kl nk balik kola esok...mungkin panjat bas saja...jentera berkhemah kat mana ?
    tq
    azril ahmad
    P10KKedah
    Dun KubangRotan
    azrilmbb@gmail.com

    ReplyDelete
  8. sy kecewa sebab Dr.Zaki Zamani Abd Rashid tidak memenangi kerusi pada PRU-13 namun sy percaya ia tidak dijadikan penghalang buat Dr utk meneruskan usaha yg murni dalam memperjuangkan nasib org melayu di alor setar..sy pernah sekali bertemu Dr.zaki sewaktu sy mendapatkan rawatan di HSB..masih terimbau saat sy mendapatkan khidmat rawatan dr Dr.Zaki,sy merupakan pelajar sekolah yg disahkan mendapat penyakit diabetis pada usia muda dan,kehidupan harian sy mula berubah dan dipenuhi dgn jarum dan insulins..setelah bertemu Dr.Zaki,beliau byk memotivatekan diri sy agar tidak kecewa dan cekalkan hati utk menjadi seperti insan2 normal lain..beliau menceritakan kehidupan selebriti hollywood "halle berry" yg turut menhidap diabetis pada usia 20tahun namun 'imposibble is nothin' apabila aktres tersebut masih mampu untuk hamil ank keduanya pada usia 35tahun..apa yg sy ingin katakan disini ialah 'impossible is nothing.when u got a desire'-thanks utk Dr.Zaki kerana sy telah mendapat inspirasi dlm hidup dan dpt hidup seperti insan normal yg lain kerana sekarang sy merupakan pelajar di IPTA tempatan:)

    ReplyDelete