mykmu.net

Tuesday 22 January 2013

NIK AZIZ HINA NABI: ULANG TAYANG SEMPENA MAULIDURRASUL



ULANG TAYANG SEMPENA MAULIDURRASUL

Nik Aziz

Rasullullah SAW adalah jawatan yang dilantik oleh Allah SWT. Allah memilih Nabi didalam ramai-ramai hambaNya dimuka bumi ini, ada seorang yang bernama Muhammad bin Abdullah. Sewaktu nabi dilahirkan, ibu Baginda sendiri iaitu Siti Aminah tidak tahu yang bayi itu akan menjadi Rasul Allah.

Kita menyambut maulid Nabi ni kerja yang tak sudah-sudah (kerja yang sia-sia). Nabi Muhammad ketika dilahirkan dan sebelum menjadi rasul adalah sama seperti mamat-mamat lain di kampung-kampung.

Hakikatnya sebenarnya

Menurut ustaz kazim

Semua Nabi dan Rasul, bermula dari Nabi Adam AS sehinggalah kepada Nabi Muhammad SAW, ketika awal-awal dijadikan atau pun ketika dilahirkan adalah tidak sama dengan manusia biasa.

Nabi Muhammad SAW ketika dilahirkan baginda didalam keadaan sujud dan mengadap kiblat dan Baginda telah disunatkan (MH: Nik Aziz macam ni ker?) Sebaik sahaja Baginda Nabi Muhammad SAW dilahirkan Baginda mengucapkan ‘ALHAMDULILLAH’ (MH: haa ko ado macam ni Nik Aziz?)

Nabi Muhammad ketika berumur 4-5 tahun telah dibelah dadanya untuk dibersihkan hatinya dan dimasukkan iman. Wajib ketas kita untuk mempertahan Nabi SAW





MAKSUD NIK AZIZ SAMBUT MAULID NABI SAW ADALAH PERBUATAN YANG SIA-SIA DAN TAK KEMANA-MANA. TAPI SAMBUT BIRTHDAY NIK AZIZ SENDIRI BOLEH DAN TAK SIA-SIA. 

SALAM MAULIDURRASUL 1434H


No comments:

Post a Comment